W semestrze zimowym roku akademickiego 2024/2025 Dział Rozwoju Dydaktyki i Multimediów zrealizował łącznie 16 różnorodnych form wsparcia szkoleniowego, skierowanych głównie do nauczycieli akademickich, ale również otwartych dla pracowników administracyjnych i studentów.
Oferta obejmowała cztery obszary merytoryczne:
- kształcenie (m.in. dokumentacja studiów, ocenianie i feedback), inkluzyjność (np. promocja zdrowego stylu życia),
- technologie i programy wspierające dydaktykę (takie jak Moodle, LaTeX, Statistica, Formulas Questions, gamifikacja),
- a także zagadnienia związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w szkolnictwie wyższym – niezwykle aktualnego i dynamicznie rozwijającego się obszaru, który został ujęty w cyklu „Quo Vadis AI?”.
Szkolenia odbywały się zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, przy czym formy zdalne, szczególnie webinary, cieszyły się dużym zainteresowaniem – uczestniczyło w nich od 80 do 200 osób, natomiast spotkania stacjonarne, ze względu na charakter warsztatowy, gromadziły od 6 do 26 osób.
Łącznie w semestrze zimowym wzięło 1026 osób zainteresowanych podnoszeniem swoich kompetencji zarodowych.
Na podstawie zebranych opinii i rekomendacji od uczestników szkoleń przygotowujemy nowe programy szkoleniowe na kolejny rok akademicki „uszyte” na miarę potrzeb naszych Wykładowców.