Techniki kreatywnego myślenia w pracy dydaktycznej
Techniki kreatywnego myślenia w pracy dydaktycznej
Od autora: Uczymy do i dla przyszłości. To, czego uczymy, ma być przydatne, tym, których uczymy – ma im posłużyć do skutecznego radzenia sobie w przyszłości, do tego by współtworzyli przyszłość lub odnajdowali się w przyszłości.
Głównym celem kursu jest zachęcenie i zainspirowanie do odejścia od kształcenia w formie podającej na rzecz wspólnego rozwiązywania ze studentami aktualnych problemów współczesnego świata.
Zostanie on osiągnięty dzięki zrealizowaniu celów szczegółowym tj.:
zapoznanie z podstawowymi technikami twórczego myślenia,
zapoznanie z barierami kreatywności i sposobami ich przełamywania,
przedstawienie założeń metodyki Design Thinking oraz korzyści z jej wykorzystania w procesie dydaktycznym,
uświadomienie potrzeby stosowania w nauczaniu metod twórczych, rozwijających kreatywność i innowacyjne myślenie.
Założenia
Główny założeniem szkolenia jest pokazanie Państwu nowego, bardziej twórczego podejścia do kształcenia, z wykorzystaniem technik kreatywnego myślenia oraz metod rozwiązywania problemów, w tym metody Design Thinking oraz sprowokowanie Państwa do rozpoczęcia „rewolucji dydaktycznej” – najpierw we własnym sposobie myślenia i działania dydaktycznego, a potem do kompleksowej zmiany dydaktyki uczelni wyższej.
Realizacja szkolenia:
ToDoMedia
Projekt Portal wiedzy jest realizowany w ramach Zadania 4. Zintegrowanego Programu Rozwoju UEK, realizowanego przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.