Różnica między narzędziami Quiz i Zadanie wydaje się być oczywista i bardzo intuicyjna:
- quizu używamy wtedy, gdy chcemy studentom zadać pytania zamknięte, takie, w których poprawność odpowiedzi studenta może być zweryfikowana automatycznie,
- natomiast zadanie wykorzystujemy wtedy, kiedy zależy nam na dłuższej wypowiedzi studenta, której poprawność nie może być zweryfikowana automatycznie (zadania musimy sprawdzać sami).
Dodatkowo, każde z tych narzędzi ma swoje specyficzne cechy, jak na przykład możliwość stworzenia quizu, w którym pytania są każdemu studentowi losowane z jakiejś większej puli, dzięki czemu każdy student otrzymuje inny zestaw pytań.
A co powinniśmy zrobić, jeśli chcemy stworzyć dla studentów zadanie, które będzie miało właśnie tę konkretną cechę quizu, czyli losowość zadań przydzielanych studentom? Przykładowo – chcemy, żeby każdy student musiał przeanalizować (w formie krótkiej pracy pisemnej) jakiś „case”, ale żeby każdy student dostał inny case do przeanalizowania. Jak powinniśmy skonfigurować takie zadanie? No właśnie, zamiast próbować to robić w narzędziu zadanie, lepiej jest użyć w tym celu narzędzie quiz. W quizie znajdziemy rzadko używany typ pytania „Esej”, które pozwala nam osiągnąć pożądany efekt – student ma za zadanie wpisać swoją wypowiedź w formie dłuższego tekstu (i/lub załącznika), ale dzięki temu, że używamy narzędzia quiz, możemy te pytania przydzielać studentom losowo. 🙂