Każde urządzenie działa lepiej jeżeli jest podłączone do prądu, czyli dlaczego potrzebny jest prowadzący
Każde urządzenie działa lepiej jeżeli jest podłączone do prądu, czyli dlaczego potrzebny jest prowadzący
Pigułka koncepcyjna #12
Autor:
Artur Szczygieł-Ryss
Tak, Moodle jest doskonałym narzędziem komunikacyjnym między wykładowcą a studentami.
Jeżeli jest tak doskonałe, to dlaczego jednak czasem „nie działa”? Niestety, najsłabszym ogniwem w tym procesie znowu jest człowiek. Pamiętajmy, że komunikacja którą zarządza Moodle wymaga nadawcy i adresata – zdefiniowanego bardzo jasno i konkretnie.
Co oznacza, że:
W kursie, który wykładowca tworzy, zarządza nim i edytuje, może on absolutnie wszystko, ale Moodle o niczym nie poinformuje właściciela-wykładowcy, jeżeli ten nie jest zapisany do kursu w roli prowadzącego. I nie dowie się też, co robią i piszą w kursie zapisani studenci.
„Nie zadziała” również poszukiwanie tego kursu w „Mój moodle” bo skąd Moodle ma wiedzieć, że właściciel-wykładowca prowadzi ten kurs?
Rozwiązanie to jest proste, ale łatwe do przeoczenia. Jako twórca kursu wykładowca cieszy się osiągniętym efektem, jego zawartością i wyglądem. W dodatku widzi on wszystko w kursie i łatwo jest zapomnieć, że inni uczestnicy nie widzą tego tak, jak twórca.
Dlatego trzeba samodzielnie „podłączyć Moodle do prądu” komunikacyjnego tutaj:
Administracja kursem -> Użytkownicy -> Metody zapisów.
Zapisać się do kursu w roli „Prowadzącego”, studentów w roli „student” i cieszyć się sprawną komunikacją.
Projekt Portal wiedzy jest realizowany w ramach Zadania 4. Zintegrowanego Programu Rozwoju UEK, realizowanego przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.