Podczas każdego z nich zaprezentowane zostaną mniej znane i rzadziej używane przez wykładowców funkcje platformy, które według naszej oceny warte są poznania. Część nich to będą funkcje, które się pojawiły w najnowszej wersji platformy oraz w nowej „skórce”, ale planujemy również przedstawić funkcje, które są już dostępne w Moodle od jakiegoś czasu, ale wielu nauczycieli mogło ich nie zauważyć, a mogą one znacząco ułatwić pracę. Każdy z tych dwóch webinarów będzie składał się z krótkich, kilkuminutowych sekcji, podczas których zostaną przedstawione pojedyncze funkcje.
Dzięki temu w programie każdego z webinarów coś dla siebie znajdą zarówno wykładowcy zaczynający pracę z platformą, jak i ci bardziej zaawansowani.
Podczas webinarów zostaną poruszone takie zagadnienia, jak np.:
- dobre praktyki projektowania testów i quizów
- tworzenie testów z pytaniami losowanymi z większej puli
- dzielenie testu na sekcje
- efektywne zarządzanie bazą pytań
- zapisywanie stron do zapamiętania w Moodle
- dobre praktywki tworzenia grafik wyróżniających dla kursu
- efektywne wykorzystanie kokpitu i stroy z własnymi kursami
- zarządzanie dużą liczbą kursów
- hurtowa edycja aktywności w kursie
- zadania z limitem czasu
- porównanie zastosowań zadania i pytań esejowych w teście
- dobre praktyki w zarządzaniu grupami w kursie
- efektywnie wykorzystanie podziału na grupy w forach dyskusyjnych
- prywatne odpowiedzi na forum i ich porównanie z komunikatorem prywatnym
- nowe funkcje dziennika ocen
- dobre praktyki pracy z ćwiczeniami H5P
- tworzenie własnych raportów kursu
- tworzenie wraz ze studentami kolekcji za pomocą narzędzia baza danych
- wykorzystanie szablonów kolekcji