Ułatwienia dostępu

Sztuczna inteligencja w edukacji – moda, zagrożenie czy przyszłość, której nie da się zatrzymać?

„To, co daję, jest przekładalne na życie uczniów – i to daje mi siłę, by działać dalej.”

Za nami V Sympozjum Dydaktyczne UEK, którego motyw przewodni – „Sztuczna inteligencja w edukacji – wyzwania i możliwości” – sprowokował nie tylko do rozmów o narzędziach i technologii, ale przede wszystkim o człowieku. O jego roli, odpowiedzialności, potrzebach, twórczości i… przyszłości.

W naszych rozmowach z edukatorami i edukatorkami nie zabrakło kontrowersyjnych pytań:

  • Czy jesteśmy już uzależnieni od cyfrowego wsparcia?

  • Czy nadmiar AI może być większym zagrożeniem niż jej brak?

  • Czy twórczość generowana przez maszyny może zastąpić spotkanie z drugim człowiekiem?

  • Czy szkoła przyszłości to miejsce bez ocen – i bez nauczycieli?

  • Jak rozpoznać, że AI pomaga, a nie wyręcza?

Zobacz, co mówią osoby, które AI nie tylko testują, ale realnie wdrażają w dydaktyce. Usłysz ich refleksje, niepewność, fascynację i ogromną pasję do uczenia w świecie, który zmienia się szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej.

🎥 Wywiady, refleksje – daj się zainspirować:

Pozostałe aktualności

V Sympozjum Dydaktyczne UEK – zobacz, jak było!

Sztuczna inteligencja w edukacji – moda, zagrożenie czy przyszłość, której nie da się zatrzymać?

AI: szansa czy zagrożenie? Głos uczestników V Sympozjum Dydaktycznego UEK