Zwieńczeniem wcześniejszych wystąpień i dyskusji podejmowanych podczas VI Sympozjum Dydaktycznego będzie debata ekspercka, stanowiąca przestrzeń do pogłębionej refleksji oraz wymiany doświadczeń. Debatę poprowadzi prof. Katarzyna Sanak- Kosmowska, pełniąca rolę moderatorki spotkania. W roli panelistów wystąpią prelegenci oraz eksperci VI Sympozjum Dydaktycznego, którzy odniosą się do kluczowych zagadnień poruszanych podczas wydarzenia, koncentrując dyskusję wokół następujących pytań:
Koniec masowej edukacji: Czy dydaktyka przyszłości będzie relacją, czy algorytmem?
Edukacja jako teatr: Dlaczego mimo nowoczesnych metod wciąż nie potrafimy uczyć skutecznie?
Śmierć autorytetu podawczego. Co zostaje z wykładowcy, gdy wiedza staje się towarem?
Kotwice czy żagle? Co naprawdę buduje warsztat współczesnego dydaktyka
Dr hab. Katarzyna Sanak-Kosmowska, prof. UEK
Profesor uczelni w Katedrze Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (UEK). Posiada stopień doktora habilitowanego w dziedzinie nauk o zarządzaniu i jakości oraz tytuł magistra psychologii.
Obecnie pełni funkcję Dyrektorki Centrum Współpracy Międzynarodowej UEK oraz koordynuje merytorycznie prace Szkoły Podstaw Dydaktyki Akademickiej. W pracy badawczej koncentruje się na psychologii zachowań konsumenckich oraz marketingu, co zaowocowało publikacją kilkudziesięciu tekstów naukowych w polskich i zagranicznych czasopismach.
Wykładała gościnnie na uczelniach w Austrii (WU Wien), USA (Clark University), Hiszpanii (Politecnica de Valencia) i Finlandii (HAMK). Poza uczelnią współpracuje z organizacjami jako konsultantka ds. strategii marek, trenerka i mentorka. Jest członkinią American Marketing Association oraz krajowych towarzystw naukowych (PNTM, PTE).
Zainteresowania – nie tylko badawcze:
Literatura i reportaż: czas wolny spędza najchętniej z dobrą książką, szczególnie taką, która dotyczy natury ludzkiej.
Psychologia decyzji: obserwacja tego, jak codzienne wybory ludzi łączą się z mechanizmami rynkowymi.
Dydaktyka i mentoring: poszukiwanie skutecznych sposobów przekazywania wiedzy, nie tylko w teorii, ale i w praktyce.
Podróże i języki obce: zwiedzanie świata, szczególnie pod kątem różnic kulturowych w komunikacji.